Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Geri Gelen Mektup
Cuma Haz. 11, 2010 3:20 pm tarafından Admin

» Nihal ATSIZ'ın vasiyeti burada...
Cuma Haz. 11, 2010 3:15 pm tarafından Admin

» Fatİh Sultan Mehmed Mahkemede
Cuma Haz. 11, 2010 3:14 pm tarafından Admin

» Fatih Sultan Mehmet'in ibret alınacak kısa bir anısı
Cuma Haz. 11, 2010 3:13 pm tarafından Admin

» Fatih Sultan Mehmet'in İmtihanı
Cuma Haz. 11, 2010 3:11 pm tarafından Admin

» Fatih Sultan Mehmet’in Bedduası
Cuma Haz. 11, 2010 10:48 am tarafından Admin

» Başkalık Vardı
Cuma Haz. 11, 2010 10:46 am tarafından Admin

» BAŞBUĞ ALPARSLAN TÜRKEŞ
Cuma Haz. 11, 2010 10:45 am tarafından Admin

» BAŞBUĞUM
Cuma Haz. 11, 2010 10:42 am tarafından Admin

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

Kur'an'ın Hayatımızdaki Yeri...

Aşağa gitmek

Kur'an'ın Hayatımızdaki Yeri...

Mesaj  Admin Bir Cuma Haz. 11, 2010 9:23 am

Selamun Aleyküm,

“Vahiy Hayata Nasıl Müdahale Eder?”

"Kur'an'ın gölgesinde yaşamak bir nimettir; sadece onu tadanın farkına varacağı bir nimet; insan hayatını yücelten, onurlandıran, arındıran bir nimet. Kendisi de Allah'ın bir eseri olan insanoğlu, fıtrat binasının kilitli hücrelerini ancak Allah yapısı anahtarlarla açabilir. Var oluşsal hastalık ve bunalımlarını sadece Allah Teala'nın takdim ettiği ilaçlarla tedavi edebilir." (Seyyid KUTUB- Fi-zillali'l-Kur'an Mukaddimesinden)

Vahyin İndiriliş Amacı:
Kur'an hayatımıza düzen vermek; inanç, düşünce ve eylem alanında ilke ve yol göstermek üzere âlemlerin Yaratıcısı'ndan biz insanlara, elçisi aracılığıyla iletilen bir rehber, bir bildirim ve bir hitaptır.
Kur'an, bireyin ve toplumun ıslahını hedefler.
Tüm ilahi kitaplar gibi, son vahiy olan Kur'an'ın da asıl amacı yeryüzünde zulmü, adaletsizliği ortadan kaldırmaktır.

Vahiy, muhatabının tasavvurunu, aklını ve şahsiyetini inşa etmek için indirilmiş ilahi bir hitaptır.

Vahiy Hayatı Nasıl İnşa Eder?:
Vahyin muhataplarının kişiliğini inşa ettiği zaman ve mekânlarda Müslümanlar için zaman ve hayat birer özne olmuşlardır. Ne zaman ki, vahyi nesneleştirmişler, işte o zaman kendileri de hayatın, zamanın ve mekânın nesnesi olmuşlardır.

Kurtuluşla; amelsiz dualar ve temennilerle gerçekleşmez, inkılaplar kendiliğinden oluşmaz. (9/24)
İslam, fizik-metafizik, din-dünya, dünya-ahiret, ruh-beden, din adamı-dünya adamı vb. kartezyen ayrımları kökten reddeder. Temel referansı olan vahiy "Her şeyin ölçüsü insandır" hümaniter düsturunun karşısına "Hakikatin ölçüsü Allah'tır" düsturunu yerleştirir.

İslam'ın tüm kavramları iki temel kavram üzerinedir: Tevhid ve Adalet.

Tevhid insanın Allah'la ilişkisinin, adalet insanın başta insanla olmak üzere tüm varlıkla ilişkisinin eksenidir. İnsan Allah'la ilişkisinin ekseni olan tevhidde kusur ederse bu insanlarla ilişkisine de yansır ve adalet zedelenir. İnsanlarla ilişkisinin ekseni olan adalette kusur ederse bu Allah'la ilişkisine yansır ve tevhid zedelenir.

Allah'ı birlemek insanı 'monoteist' yapar fakat 'muvahhid' yapmaya yetmez. Muvahhid olmak için Allah'ın hayatın anlam ve amacı olduğuna iman şarttır.

Vahyin tanıttığı Allah hayata müdahildir. İnsana varlık amacı iki yolla gösterilmiştir. (17/70 ; 95/4-5)
1)Fıtrat.
2)Vahiy.

Kur'an müminlerine model bir hayat oluşturma (şahitlik) vecibesi yükler. Bunun için beş inşa sürecini gerçekleştirir:
1- Kavramlarıyla tasavvuru inşa eder.
2- Önermeleriyle aklı inşa eder.
3- Peygamber örnekleriyle şahsiyeti inşa eder.
4- Şura merkezli birliktelikler ve sosyal şahitlik üzerinden toplumu(ümmet) inşa eder.
5- Bütünüyle de hayatı inşa eder.

Yeryüzünün halifesi olarak yaratılan insan, ancak şahitlik yaptığı müddetçe hilafet vazifesini yerine getirmiş olur. 'Şahitlik' ise sadece doğruyu söylemekle tahakkuk etmez, imanın pratiğini sergilemekle, onu yaşamına, davranışlarına ve tercihlerine yansıtmakla mümkündür şahitlik.
Rasul(s) insanlara şahittir. Allah Elçisinin katlandığı güçlükler, gösterdiği direnç ve sabra aday olmakla ancak şahitler olabiliriz. (2/30 ; 6/165 ; 35/39 ; 2/143 ; 22/78 ; 3/140 ; 6/152 ; 62/5)

İfsad-Islah açısından Vahyin Hayata Müdahalesi:
Kur'an, İnsanın tasavvurunu belirlerken aynı zamanda idrakine bulaşan her türlü kiri gidermenin, vahyi değerlerden uzaklaşmanın neticesi olan zulmün, münkerin, fesadın ve tuğyanın nasıl ortadan kaldırılacağının yollarını da gösterir.

Kur'an'da fesad/ifsad kavramı itikadi bozukluktan, iman etmeyip insanları Allah'ın yolundan alıkoymaya, büyüklenmek, haksız yere kan dökmek, tuğyankarlık yapmak, fahşa ve münker işlemek, nesli ve ekini helak etmek, livata yapmak, yol kesmek, hırsızlık yapmak, sihirbazlık yapmak, savaş ortamını ateşlemek, akrabalık bağlarını parçalamak, tabiatı tahrip etmek gibi çeşitli boyutlara sahiptir. (2/204-205, 251, 5/64, 7/56, 81, 10/91, 12/37, 16/88, 27/14, 28/3-4, 29/28-30, 47/22, 89/11-12, 21/22, 27/34, 30/41)

Fesad/ifsad kavramının iyi anlaşılabilmesi için kavramın zıddı olan "sulh/salih" kavramları ile türevleri "salah, ıslah, muslih" kavramlarının da ele alınması gerekir.
Sulh/salih kavramları "sa-le-ha" fiil kökünden gelir. Bu fiil "fesad"ın zıddı olup, "doğru oldu, sağlam oldu, düzeldi, fesad kendinden gitti" anlamlarına gelir.

Salihlerin Vasıfları:
a. Kitab'a sımsıkı sarılmak ve namazı dosdoğru kılmak. (7/170)
b. Dinlerini oyun ve eğlence konusu edinenlerden uzak durup Kur'an'la öğüt vermek. (6/70)
c. Müfsidlerin aksine; bir iktidar verildiğinde namazı dosdoğru kılmak, zekatı vermek, maruf olanı emretmek, münker olandan sakındırmak. (22/41; 13/22)
d. Fetih Sûresi 29. ayette vasıfları anlatılan, özlü bir profili çizilen "öncü bir kuşak" oluşturmaya çalışmak, böyle bir neslin tarihi zeminini oluşturmaya veya hazırlamaya çalışmak da bir ıslah çeşididir.
e. Müfsid ve münafık tiplemesine karşılık, hayatını Allah rızası mukabilinde; bir adanmışlık bilincine sahip olarak yaşamaya çalışmak da salihlerin bir vasfıdır.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 211
Kayıt tarihi : 10/06/10

Kullanıcı profilini gör http://turkislamdevletleri.hareketforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz